Veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn startnummer afhalen?

Deelnemers, woonachtig in Nederland, die zich uiterlijk op 11 januari 2016 inschrijven en betaald hebben krijgen het startnummer thuisgestuurd.
Deelnemers woonachtig in het buitenland kunnen het startnummer ophalen in Schouwburg en Congrescentrum Orpheus op vertoon van de bevestigingsmail.

Verzending van de startnummers

Alle startnummers worden door een extern bedrijf geproduceerd en verzonden. En allemaal tegelijk, de datum van inschrijving heeft hier geen invloed op. Na de sluitingsdatum van de inschrijving heeft het doorgeven van een verhuizing ook geen invloed meer op de adressering. Geef dus tijdig het nieuwe adres door!

Heeft u ingeschreven en betaald en heeft u na de postbezorging op 2 februari nog geen startnummer, neem dan contact op met de organisatie, e-mail: contact@midwintermarathon.nl

Welke chips worden gebruikt?

Bij de Midwinter Marathon wordt een chip gebruikt die geïntegreerd is in het startnummer. Het gebruik van deze chip is verplicht, andere chips kunnen niet gebruikt worden.

Moet ik het startnummer met de chip na afloop inleveren?

Nee. U kunt het startnummer (met chip) mee naar huis nemen. Het startnummer met chip is eenmalig en dus niet voor andere evenementen te gebruiken.

Kan ik bij de start parkeren?

Nee. Op de dag zelf geldt rond Schouwburg en Congrescentrum Orpheus een wegsleepregeling. Ook bekeurt de politie foutparkeerders om zo de overlast van verkeerd geparkeerde auto’s in de wijk te voorkomen. Deelnemers van buiten Apeldoorn wordt daarom dringend verzocht zoveel mogelijk van de transferia en pendelbussen gebruik te maken of met het openbaar vervoer te komen.

Hoe kom ik op de dag van het evenement bij Schouwburg en Congrescentrum Orpheus?

Met eigen auto:

De transferia zijn gesitueerd bij de A50 en A1. Vanaf de A50 afslag 25 (Apeldoorn-Noord) nemen en de borden volgen. Parkeren bij transferium Hanos (7324 BD). Pendelbussen vervoeren de deelnemers gratis naar start en finish.
Vanaf de A1 afslag 19 (Hoenderloo) nemen en de borden volgen. Parkeren bij Transferium Koning Willem III kazerne, Frankenlaan 70, 7312 TG Apeldoorn. Pendelbussen brengen de deelnemers gratis naar start en finish.

Met het openbaar vervoer:

Lopers die met het openbaar vervoer naar Apeldoorn komen kunnen op het trein- en busstation de gratis pendelbus nemen van Apeldoorn & Bloemzaad Verkeersopleidingen naar Orpheus en vice versa. Ter plekke staat dit met borden aangegeven.
Lopend vanaf het station naar start en finish aan de Loolaan doe je er 15 minuten over.

Tot wanneer kan er worden ingeschreven?

De inschrijving sluit op 15 januari 2017 om 23:59 uur (12:00 uur ’s nachts dus). Als u zich voor dit tijdstip inschrijft en uw betaling is bij ons binnen, dan krijgt u uw startnummer en verdere informatie thuisgestuurd. Deelnemers woonachtig in het buitenland kunnen het startnummer en verdere informatie, op vertoon van de bevestigingsbrief, in Orpheus afhalen.

Met ingang van 15 oktober 2014 bestaat er niet meer de mogelijkheid om per automatische incasso te betalen. Nederlandse inschrijvingen dienen allen per iDeal betaling te worden voldaan. Mocht op 16 januari, ná de sluiting van de inschrijving, blijken dat het inschrijfgeld nog niet op de rekening van de organisatie is bijgeschreven, dan zal er géén startnummer voor die inschrijving worden aangemaakt. De betreffende inschrijving zal dus ook niet gehonoreerd worden en men kan dus ook niet deelnemen.

Indien een afstand het maximale aantal inschrijvingen heeft bereikt zal de inschrijving voor die afstand worden gesloten. Dat kan dus eerder zijn dan de hiervoor genoemde data. De Midwintermarathon hanteert géén wachtlijst voor lopers die te laat waren met inschrijven. Het heeft dus ook geen zin hierover een mail te sturen naar de organisatie.

Kan ik op de dag zelf nog inschrijven?

Ook op de dag zelf is het niet meer mogelijk om zich in te schrijven.

Hoe kan ik controleren of ik echt ben ingeschreven?

Op de pagina “Inschrijven” staat een link (“Controlelink”) naar een formulier waarmee je kunt controleren of je goed bent ingeschreven.

Betaling via incasso is met ingang van 15 oktober 2014 niet meer mogelijk voor Nederlanders met een Nederlands bankrekening nummer. Indien je niet in staat bent om van iDeal (telebankieren) gebruik te maken, vraag dan iemand anders, die deze mogelijkheid wel heeft, om voor jou in te schrijven.

Mocht je met iDeal betalen, dan kan het voorkomen dat er tijdens de betalingsprocedure een storing optreedt. Meestal is dat een iDeal storing. Soms verschijnt er de boodschap dat de betaling mislukt is. Mocht er een storing optreden, ga niet direct weer inschrijven. Wacht minimaal 15 minuten en controleer dan, via de controlelinks op onze pagina Inschrijven of de inschrijving toch nog gelukt is. Het inschrijfsysteem gaat namelijk, bij een storing, proberen om de betaling toch nog door te voeren binnen ongeveer 10 minuten. Ga je direct weer inschrijven, dan kan het gebeuren dat je 2x betaalt.

Mocht het zo zijn dat, na minimaal 15 minuten wachten en het controleren via de controlelinks,  blijkt dat je niet bent ingeschreven dan kun je het opnieuw proberen.

Lukt het dan nog niet, stuur dan een mail naar contact@midwintermarathon.nl

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Helaas is het voor de organisatie niet mogelijk om uw inschrijving te annuleren.

Afmelden hoeft niet. Aangezien de organisatie niet over de startnummers beschikt van de loper die niet deelneemt kan de organisatie dit startnummer ook niet opnieuw uitgeven aan een ander. Als je niet kunt deelnemen, dan kun je je startnummer aan een ander overdoen. B.v. via www.startbewijshulp.nl. Kijk daarna of er reeds een Overdrachtsformulier op onze website aanwezig is om het startnummer over te schrijven op een andere naam. Dit Overdrachtsformulier zal tijdens de laatste 2 weken vóór het evenement op onze website gepubliceerd worden. Is het overdrachtsformulier goed ingevuld dan zal in de uitslag de gegevens van de nieuwe loper worden vermeld.

Kan ik de afstand die ik heb opgegeven bij de inschrijving nog wijzigen?

Ja dat kan, maar alleen indien het een wijziging naar een kortere afstand betreft en na 15 januari is dit niet meer mogelijk. Het wijzigen naar een langere afstand is niet mogelijk. Wilt u toch een langere afstand lopen dan waarvoor oorspronkelijk is ingeschreven, dan dient u zich opnieuw in te schrijven voor deze langere afstand. Het startnummer voor de oorspronkelijke afstand kunt u wel overdoen aan een andere loper.

Stuur een mail met uw verzoek tot wijziging naar contact@midwintermarathon.nl. Uw wijziging zal dan worden doorgevoerd. Ná 15 januari is het niet meer mogelijk van afstand te veranderen. De organisatie behoudt zich het recht voor om, in bepaalde gevallen, een omboeking te weigeren, indien de afstand waarnaar omgeboekt moet worden al helemaal vol is.

Als ik een kortere afstand wil lopen dan waarvoor ik mij heb opgegeven, krijg ik dan geld terug?

Nee, als u een kortere afstand wilt lopen wordt geen geld gerestitueerd.

Waar kan ik mij omkleden?

Voor de diverse groepen lopers zijn er verschillende kleedruimten.
– Asselronde – Sporthal Helicon Opleidingen, Loolaan 69
– Mini-Marathon – Rabobankzaal Schouwburg en Congrescentrum Orpheus
– Acht van Apeldoorn – Rabobankzaal Schouwburg en Congrescentrum Orpheus
– Kidsrun – Rabobankzaal Schouwburg en Congrescentrum Orpheus
– Businessrun – Van Voorthuijzenschool aan de Heuvellaan
– Speciaal voor de dames is er kleedgelegenheid in de Heuvellaanschool, Burglaan.

Zijn de kleedruimtes op loopafstand?

De meeste kleedruimten zijn op loopafstand van de start/finish. Kijk hier voor een kaartje. (zie de groene pointers op het kaartje)

Stel ik wil de nacht voor het evenement in een hotel overnachten, wat zijn dan de mogelijkheden?

De organisatie maakt net als voorgaande jaren voordelige afspraken met hotels in Apeldoorn en omgeving. Kijk  HIER voor meer informatie over deze hotelarrangementen.

Waar vind ik de parcourskaarten?

De parcourskaarten vindt u bij de betreffende afstand.

Waar kan ik parkeren?

Op de dag zelf geldt rond Schouwburg en Congrescentrum Orpheus en de omgeving van de start/finish een wegsleepregeling. Ook bekeurt de politie foutparkeerders om zo de overlast van verkeerd geparkeerde auto’s in de wijk te voorkomen. Deelnemers van buiten Apeldoorn worden dringend verzocht zoveel mogelijk van de transferia en pendelbussen gebruik te maken en niet met eigen auto te komen. Kijk voor meer informatie onder Bereikbaarheid.

Wanneer zijn de uitslagen beschikbaar?

De uitslagen zijn ’s avonds beschikbaar op www.midwintermarathon.nl

Kan ik uit de uitslagen worden verwijderd?

Deelname aan een onderdeel van de Midwintermarathon houdt in dat men akkoord gaat met de publicatie van naam, resultaat, foto en video op het internet. Verwijdering uit de uitslagen is dus niet mogelijk. Alleen in het geval van een aantoonbaar zeer ernstige reden zal een verzoek tot verwijdering uit de uitslag door de organisatie in behandeling worden genomen.

Is er ook dit jaar weer een certificaat beschikbaar met mijn eindtijd?

Ja. Zodra de uitslagen op de website beschikbaar zijn is het ook mogelijk om een persoonlijk certificaat te downloaden en te printen.

Kan ik mijn medaille laten graveren?

Ook dit jaar is er weer de mogelijkheid je medaille te laten graveren met je eindtijd. Wil je hier gebruik van maken, vink dan op het inschrijfformulier het vakje aan met medaille graveren. Bij voorinschrijving via inschrijven.nl bedragen de kosten € 6,50. Op de dag zelf € 8. Op de dag van het evenement kun je de medaille laten graveren in Orpheus.

Waar zijn er verversingsposten?

Voor lopers van de Asselronde en de Mini-Marathon zijn om de 5 km verversingposten aanwezig. Hier kunnen de lopers thee, water, stukjes banaan en sportdrank krijgen. Ook vindt u op deze plekken een EHBO-post.

Voor de Acht van Apeldoorn is er op het 4 kilometerpunt een verzorgingspost met water.

Welke sportdrank wordt er verstrekt?

Bij de verversingsposten onderweg krijgen lopers AA Drink Pro Energy (rood). Bij de finish krijgen deelnemers een flesje AA Drink High Energy.

Wordt er met startvakken gewerkt?

Ja, er wordt met startvakken gewerkt, uitgezonderd de Kidsrun. Kijk hier voor een overzicht, plaats en ingang van de startvakken.

Hoe weet ik in welk vak ik moet starten?

Op het startnummer staat een letter gedrukt die aangeeft in welk startvak gestart moet worden. Op de startvakken staan borden met de betreffende letter.

Hoe wordt de indeling in startvakken bepaald?

De startvakken worden in principe bepaald aan de hand van de opgegeven, geschatte, eindtijd.
Genodigde wedstrijdlopers komen altijd in het voorste wedstrijdvak (vak W). Dit wordt aangevuld met lopers die kunnen aantonen dat ze aan de criteria voor plaatsing in startvak W kunnen voldoen.
Wil je als snelle loper in aanmerking komen voor een plaats in startvak W, dan moet je dat bij het inschrijven aangeven.
Dit kan door een verwijzing naar een resultaat in een wedstrijd met dezelfde lengte of langer, die de afgelopen 2 jaar is gelopen. Deze criteria zijn verschillend voor mannen en vrouwen en voor elke afstand.
Zelf geregistreerde tijden, opgenomen in b.v. looptijden.nl, gelden niet als bewijs.
Het opgegeven resultaat moet duidelijk maken dat je de volgende eindtijden kunt realiseren:

Asselronde 25km (Mannen): 1 uur en 38 minuten.
Asselronde 25km (Vrouwen): 1 uur en 56 minuten.
Mini-Marathon 10EM (Mannen): 1 uur en 5 minuten.
Mini-Marathon 10EM (Vrouwen): 1 uur en 13 minuten.
Acht van Apeldoorn 8km (Mannen): 30 minuten.
Acht van Apeldoorn 8km (Vrouwen): 34 minuten.

Of men in Startvak W mag starten heeft dus niets te maken met het hebben van een Atletiekunielicentie of met de leeftijdscategorie waarin men start.

De rest van de lopers wordt over de overige startvakken verdeeld aan de hand van de opgegeven eindtijd.

Heb je je al ingeschreven en wil je naderhand toch je geschatte tijd aanpassen, stuur dan een mail naar contact@midwintermarathon.nl. Nadat de inschrijftermijn is verstreken kan er echter niets meer gewijzigd worden.

Het staat de organisatie vrij een deelnemer in een startvak in te delen welke afwijkt van het startvak die het gevolg zou zijn van bovengenoemde methode.

Op wat voor ondergrond loop je bij de verschillende afstanden?

Bij alle afstanden, behalve bij de marathon trail en de Asselronde, wordt het parcours op geheel geasfalteerde wegen gelopen.

Bij de marathon trail lopen de deelnemers over bospaden, mul zand en zijn er diverse heuvels. Bij de Asselronde is er een kort stuk (ongeveer 2 km) waarbij op een niet geasfalteerde weg wordt gelopen. Deze ondergrond is echter voldoende gehard en van prima kwaliteit en vormt geen belemmering bij het lopen.

Voor iedere afstand geldt er een limiet. Voor de Asselronde en de Mini-Marathon geldt dat men om 14:45 de finishlijn moet hebben gepasseerd. Om 16:30 uur sluit de tijdregistratie van de laatste afstand, de 8 km. Iedereen die ná dit tijdstip de finishlijn passeert zal niet in de einduitslag worden opgenomen.

Zijn er pacers bij de Midwinter Marathon en zo ja, op welke afstanden en welke richttijden?

Lopers van atletiekvereniging AV’34 gaan fungeren als pacer tijdens de Acht van Apeldoorn, Mini-Marathon en de Asselronde.

Voor de Acht van Apeldoorn (8 km) zijn de richttijden: 40 minuten, 45 minuten en 50 minuten
Voor de Mini-Marathon (10 Engelse mijlen) zijn de richttijden: 1.10, 1.20 en 1.30
Voor de Asselronde (25 km) zijn de richttijden: 1.55, 2.05 , 2.15 en 2.25

Startnummer PacerHoe zijn de pacers herkenbaar?

Ze zijn herkenbaar aan een geel shirt met daarop het woord PACER. Boven hun hoofd hangt een witte ballon, op de ballon staat de richttijd. Iedere pacer krijgt 2 startnummers, 1 op de borst en 1 op de rug. Op het startnummer komt ook de te lopen eindtijd te staan. Alle pacers hebben dezelfde kleur startnummer, oranje. Als naam komt er, naast de eindtijd, “pacer” op te staan.

Welke startgroep moet ik kiezen bij de Kroondomein Het Loo Marathon?
Bij de Kroondomein Het Loo Marathon wordt gelopen in groepen die, onder begeleiding, een zelfde snelheid en dus ook een zelfde eindtijd aanhouden. Bij het inschrijven dient men op te geven in welke groep men wil starten.
Hierbij wordt de volgende indeling aangehouden:

Groep 1: Eindtijd 3:10-3:30 uur
Groep 2: Eindtijd 3:30-3:50 uur
Groep 3: Eindtijd 3:50-4:10 uur
Groep 4: Eindtijd 4:10-4:30 uur
Groep 5: Eindtijd 4:30-4:50 uur

De organisatie streeft er naar deze indeling aan te houden, echter mocht dit onmogelijk blijken doordat b.v. een bepaalde groep heel erg groot zou worden en een andere groep heel klein, dan kan het zijn dat de organisatie genoodzaakt is een iets afwijkende groepsindeling te maken.

  • gemeente-apeldoorn
  • apeldoorn_en_bloemzaad
  • workx
  • orpheus_logo_fc_web