Veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn startnummer afhalen?

Deelnemers, woonachtig in Nederland, die zich uiterlijk op 13 januari 2018 inschrijven en betaald hebben krijgen het startnummer thuisgestuurd.
Deelnemers woonachtig in het buitenland kunnen het startnummer op zondag ophalen in Schouwburg en Congrescentrum Orpheus op vertoon van de bevestigingsmail. Deelnemers aan de Marathon-trail woonachtig in het buitenland kunnen het startnummer op zaterdag ophalen in het Aardhuis.

Verzending van de startnummers

Alle startnummers worden door een extern bedrijf geproduceerd en verzonden. En allemaal tegelijk, de datum van inschrijving heeft hier geen invloed op. Na de sluitingsdatum van de inschrijving heeft het doorgeven van een verhuizing ook geen invloed meer op de adressering. Geef dus tijdig het nieuwe adres door!

Heeft u ingeschreven en betaald en heeft u na de postbezorging op 30 januari 2018 nog geen startnummer, neem dan contact op met de organisatie, e-mail: contact@midwintermarathon.nl

Welke chips worden gebruikt?

Bij de Midwinter Marathon wordt een chip gebruikt die geïntegreerd is in het startnummer. Het gebruik van deze chip is verplicht, andere chips kunnen niet gebruikt worden. De deelnemers aan de Marathon-trail op zaterdag ontvangen een startnummer zonder chip. Er vindt dan namelijk geen tijdregistratie plaats.

Moet ik het startnummer met de chip na afloop inleveren?

Nee. U kunt het startnummer (met chip) mee naar huis nemen. Het startnummer met chip is eenmalig en dus niet voor andere evenementen te gebruiken.

Kan ik bij de start parkeren?

Nee. Op zondag geldt rond Schouwburg en Congrescentrum Orpheus een wegsleepregeling. Ook bekeurt de politie foutparkeerders om zo de overlast van verkeerd geparkeerde auto’s in de wijk te voorkomen. Deelnemers van buiten Apeldoorn wordt daarom dringend verzocht zoveel mogelijk van de transferia en pendelbussen gebruik te maken of met het openbaar vervoer te komen.

Hoe kom ik op zondag bij Schouwburg en Congrescentrum Orpheus?

Met eigen auto:

De transferia zijn gesitueerd bij de A50 en A1. Vanaf de A50 afslag 25 (Apeldoorn-Noord) nemen en de borden volgen. Parkeren bij transferium Hanos (7324 BD). Pendelbussen vervoeren de deelnemers gratis naar start en finish.
Vanaf de A1 afslag 19 (Hoenderloo) nemen en de borden volgen. Parkeren bij Transferium Koning Willem III kazerne, Frankenlaan 70, 7312 TG Apeldoorn. Pendelbussen brengen de deelnemers gratis naar start en finish.

Met het openbaar vervoer:

Lopers die met het openbaar vervoer naar Apeldoorn komen kunnen op het trein- en busstation Apeldoorn Centraal de gratis pendelbus nemen van Apeldoorn & Bloemzaad Verkeersopleidingen naar Orpheus en vice versa. Ter plekke staat dit met borden aangegeven.
Lopend vanaf het station Apeldoorn Centraal naar start en finish aan de Loolaan doe je er 15 minuten over.

Hoe kom ik op zaterdag bij de start van de Marathon-trail?

Het Aardhuis ligt op 5,5 km buiten de bebouwde kom van Apeldoorn aan de Amersfoortseweg (N344). Dit is de oude weg tussen Apeldoorn en Amersfoort. Bij hectometerpaal 30.2 is rechts de toegangsweg naar het Aardhuis.
Met de auto: Wildpark het Aardhuis is vanaf de snelweg A1 gemakkelijk te bereiken via afslag 18 Kootwijk/Harderwijk. Volg de borden richting Paleis het Loo. Bij hectometerpaal 30.2 is links de toegangsweg naar het Aardhuis. Stel de navigatie in op: Aardhuis 3, 7346 AA Hoog Soeren.
Met OV: het Aardhuis is goed bereikbaar met buslijn 102 vanaf NS-Apeldoorn of Amersfoort. Bel voor de dienstregeling met OV-reisinformatie: 0900-9292 of kijk op www.9292ov.nl . Vul als reisbestemming Het Aardhuis in.

Tot wanneer kan er worden ingeschreven?

De inschrijving sluit op 13 januari 2018 om 23:59 uur (12:00 uur ’s nachts dus). Als u zich voor dit tijdstip inschrijft en uw betaling is bij ons binnen, dan krijgt u uw startnummer en verdere informatie thuisgestuurd. Deelnemers woonachtig in het buitenland kunnen het startnummer en verdere informatie, op zondag op vertoon van de bevestigingsbrief, in Orpheus afhalen. Deelnemers aan de Marathon-trail woonachtig in het buitenland kunnen hun startnummer op zaterdag ophalen in het Aardhuis.

Nederlandse inschrijvingen dienen allen per iDeal betaling te worden voldaan. Mocht op 14 januari, dus ná de sluiting van de inschrijving, blijken dat het inschrijfgeld nog niet op de rekening van de organisatie is bijgeschreven, dan zal er géén startnummer voor die inschrijving worden aangemaakt. De betreffende inschrijving zal dus ook niet gehonoreerd worden en men kan dus ook niet deelnemen.

Indien een afstand het maximale aantal inschrijvingen heeft bereikt zal de inschrijving voor die afstand worden gesloten. Dat kan dus eerder zijn dan de hiervoor genoemde data. De Midwinter Marathon hanteert géén wachtlijst voor lopers die te laat waren met inschrijven. Het heeft dus ook geen zin hierover een mail te sturen naar de organisatie.

Kan ik op de dag zelf nog inschrijven?

Ook op de dag zelf is het niet meer mogelijk om zich in te schrijven.

Hoe kan ik controleren of ik echt ben ingeschreven?

Op de pagina “Inschrijven” staat een link (“Controlelink”) naar een formulier waarmee je kunt controleren of je goed bent ingeschreven. Bij gebruik van het Overdrachtsformulier zal de nieuwe informatie NIET zichtbaar zijn via de Controlelink.

Betaling via incasso is met ingang van 15 oktober 2014 niet meer mogelijk voor Nederlanders met een Nederlands bankrekening nummer. Indien je niet in staat bent om van iDeal (telebankieren) gebruik te maken, vraag dan iemand anders, die deze mogelijkheid wel heeft, om voor jou in te schrijven.

Mocht je met iDeal betalen, dan kan het voorkomen dat er tijdens de betalingsprocedure een storing optreedt. Meestal is dat een iDeal storing. Soms verschijnt er de boodschap dat de betaling mislukt is. Mocht er een storing optreden, ga niet direct weer inschrijven. Wacht minimaal 15 minuten en controleer dan, via de controlelinks op onze pagina Inschrijven of de inschrijving toch nog gelukt is. Het inschrijfsysteem gaat namelijk, bij een storing, proberen om de betaling toch nog door te voeren binnen ongeveer 10 minuten. Ga je direct weer inschrijven, dan kan het gebeuren dat je 2x betaalt.

Mocht het zo zijn dat, na minimaal 15 minuten wachten en het controleren via de controlelinks,  blijkt dat je niet bent ingeschreven dan kun je het opnieuw proberen.

Lukt het dan nog niet, stuur dan een mail naar contact@midwintermarathon.nl

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Helaas is het voor de organisatie niet mogelijk om uw inschrijving te annuleren.

Afmelden hoeft niet. Aangezien de organisatie niet over de startnummers beschikt van de loper die niet deelneemt kan de organisatie dit startnummer ook niet opnieuw uitgeven aan een ander. Als je niet kunt deelnemen, dan kun je je startnummer aan een ander overdoen. B.v. via www.startbewijshulp.nl. Kijk daarna of er reeds een Overdrachtsformulier op onze website aanwezig is om het startnummer over te schrijven op een andere naam. Dit Overdrachtsformulier zal rond de tijd dat de startnummers verstuurd worden op onze website gepubliceerd worden. Is het overdrachtsformulier goed ingevuld dan zal in de uitslag de gegevens van de nieuwe loper worden vermeld.

Kan ik de afstand die ik heb opgegeven bij de inschrijving nog wijzigen?

Heb je ingeschreven voor de Kroondomein Het Loo Marathon dan kun je dit niet wijzigen. Bij de andere afstanden kan dat wel, maar alleen indien het een wijziging naar een kortere afstand betreft. Het wijzigen naar een langere afstand is niet mogelijk. Wilt u toch een langere afstand lopen dan waarvoor oorspronkelijk is ingeschreven, dan dient u zich opnieuw in te schrijven voor deze langere afstand. Het startnummer voor de oorspronkelijke afstand kunt u wel overdoen aan een andere loper.
Na de sluiting van de inschrijving zijn wijzigingen niet meer mogelijk.

Stuur een mail met uw verzoek tot wijziging naar contact@midwintermarathon.nl. Uw wijziging zal dan worden doorgevoerd. Ná de sluiting van de inschrijving worden de gegevens verwerkt om de startnummers te produceren en is het niet meer mogelijk van afstand te veranderen. De organisatie behoudt zich het recht voor om, in bepaalde gevallen, een omboeking te weigeren, indien de afstand waarnaar omgeboekt moet worden al helemaal vol is.
Mocht u ná de sluiting van de inschrijving toch een kortere afstand willen lopen dan is dat wel toegestaan, echter u ontvangt géén nieuw startnummer. Start dan op de kortere afstand met het startnummer dat u hebt. Het startvak blijft gehandhaafd. De uitslagen worden niet automatisch aangepast.

Als ik een kortere afstand wil lopen dan waarvoor ik mij heb opgegeven, krijg ik dan geld terug?

Nee, als u een kortere afstand wilt lopen wordt geen geld gerestitueerd.

Waar kan ik mij omkleden op zondag?

Voor de diverse groepen lopers zijn er verschillende kleedruimten.
– Asselronde – Sporthal Helicon Opleidingen, Loolaan 69
– Mini-Marathon – Rabobankzaal Schouwburg en Congrescentrum Orpheus
– Acht van Apeldoorn – Rabobankzaal Schouwburg en Congrescentrum Orpheus
– Kidsrun – Rabobankzaal Schouwburg en Congrescentrum Orpheus
– Businessrun – Van Voorthuijzenschool aan de Heuvellaan
– Speciaal voor de dames is er kleedgelegenheid in de Heuvellaanschool, Burglaan.

Zijn de kleedruimtes op loopafstand?

De meeste kleedruimten zijn op loopafstand van de start/finish. Kijk hier voor een kaartje. (zie de groene pointers op het kaartje)

Kroondomein Het Loo Marathon (zaterdag)

Deelnemers kunnen zich omkleden in het Aardhuis op slechts enkele meters van de start/finish.

Stel ik wil de nacht voor het evenement in een hotel overnachten, wat zijn dan de mogelijkheden?

De organisatie maakt net als voorgaande jaren voordelige afspraken met hotels in Apeldoorn en omgeving. Kijk  HIER voor meer informatie over deze hotelarrangementen.

Waar vind ik de parcourskaarten?

De parcourskaarten vindt u bij de betreffende afstand.

Waar kan ik parkeren?

Op zondag geldt rond Schouwburg en Congrescentrum Orpheus en de omgeving van de start/finish een wegsleepregeling. Ook bekeurt de politie foutparkeerders om zo de overlast van verkeerd geparkeerde auto’s in de wijk te voorkomen. Deelnemers van buiten Apeldoorn wordt dringend verzocht zoveel mogelijk van de transferia en pendelbussen (vanaf Apeldoorn Centraal) gebruik te maken en niet met eigen auto te komen. Kijk voor meer informatie onder Bereikbaarheid.

Deelnemers aan de Marathon-trail op zaterdag kunnen parkeren bij Wildpark het Aardhuis.

Wanneer zijn de uitslagen beschikbaar?

De uitslagen van de afstanden die op zondag gelopen worden, zijn ’s avonds beschikbaar op www.midwintermarathon.nl

Bij de Marathon-trail (geen wedstrijd) vindt geen tijdregistratie plaats. Er wordt dus geen uitslag opgemaakt.

Kan ik uit de uitslagen worden verwijderd?

Deelname aan een onderdeel van de Midwinter Marathon houdt in dat men akkoord gaat met de publicatie van naam, resultaat, foto en video op het internet. Verwijdering uit de uitslagen is dus niet mogelijk. Alleen in het geval van een aantoonbaar zeer ernstige reden zal een verzoek tot verwijdering uit de uitslag door de organisatie in behandeling worden genomen.

Is er ook dit jaar weer een certificaat beschikbaar met mijn eindtijd?

Ja. Zodra de uitslagen op de website beschikbaar zijn is het ook mogelijk om een persoonlijk certificaat te downloaden en te printen.

Kan ik mijn medaille laten graveren?

Bij de Asselronde, Mini-Marathon, Acht van Apeldoorn en de Kidsrun is het mogelijk in Orpheus je medaille te laten graveren met je eindtijd. Wil je hier gebruik van maken, vink dan op het inschrijfformulier het vakje aan met medaille graveren. Bij voorinschrijving via inschrijven.nl bedragen de kosten € 6,50.  Op de dag van het evenement betaal je voor het graveren € 8.

Bij de Marathon-trail is het niet mogelijk om je medaille te laten graveren.

Waar zijn er verversingsposten?

Voor lopers van de Asselronde en de Mini-Marathon zijn om de 5 km verversingposten aanwezig. Hier kunnen de lopers thee, water, stukjes banaan en sportdrank krijgen. Ook vindt u op deze plekken een EHBO-post.

Voor de Acht van Apeldoorn is er op het 4 kilometerpunt een verzorgingspost met water.

Bij de Marathon-trail is er halverwege het parcours een verversingspost met water, bouillon, thee, sportdrank, koek en fruit.

Welke sportdrank wordt er verstrekt?

Asselronde, Mini-Marathon, Acht van Apeldoorn

Bij de verversingsposten onderweg krijgen lopers AA Drink Pro Energy (rood). Bij de finish krijgen deelnemers een flesje AA Drink High Energy.

Kidsrun

Bij de Kidsrun wordt geen sportdrank verstrekt, de kinderen krijgen na afloop een flesje water.

Marathon-trail

Bij de verversingspost (halverwege) wordt onder andere sportdrank AA Drink Pro Energy (rood) verstrekt. Bij de finish een flesje AA Drink High Energy.

Wordt er met startvakken gewerkt?

Bij de Marathon-trail op zaterdag wordt er niet met startvakken gewerkt. Bij de overige afstanden (op zondag) zijn er wel startvakken. Kijk hier voor een overzicht, plaats en ingang van de startvakken. De deelnemers aan de Kidsrun worden, afhankelijk van de leeftijdscategorie, verzocht zich op te stellen in een bepaald startvak.

Hoe weet ik in welk vak ik moet starten?

Op het startnummer staat een letter gedrukt die aangeeft in welk startvak gestart moet worden. Op de startvakken staan borden met de betreffende letter.

Mag ik ook in een ander startvak starten?

Het is uitsluitend toegestaan in een ander startvak te starten als het nieuwe startvak verder naar achteren is. Dus heb je startvak B, maar je wilt graag bij een vriend/vriendin in startvak C starten, dan mag dat.

Moet ik als deelnemer aan de Businessrun verplicht in startvak B starten?

Ja. De reden is dat de Businessrun een teamprestatie is. Voor alle deelnemers aan de Businessrun moeten dus dezelfde voor-en nadelen gelden.

Hoe wordt de indeling in startvakken bepaald?

De startvakken worden in principe bepaald aan de hand van de opgegeven, geschatte, eindtijd. Genodigde wedstrijdlopers komen altijd in het voorste wedstrijdvak (vak W). Dit wordt aangevuld met lopers die kunnen aantonen dat ze aan de criteria voor plaatsing in startvak W kunnen voldoen. Wil je als snelle loper in aanmerking komen voor een plaats in startvak W, dan moet je dat bij het inschrijven aangeven. Dit kan door een verwijzing naar een resultaat in een wedstrijd met dezelfde lengte of langer, die de afgelopen 2 jaar is gelopen. Deze criteria zijn verschillend voor mannen en vrouwen en voor elke afstand. Zelf geregistreerde tijden, opgenomen in b.v. looptijden.nl, gelden niet als bewijs. Het opgegeven resultaat moet duidelijk maken dat je de volgende eindtijden kunt realiseren:

Asselronde 25km (Mannen): 1 uur en 38 minuten.
Asselronde 25km (Vrouwen): 1 uur en 56 minuten.
Mini-Marathon 10EM (Mannen): 1 uur en 5 minuten.
Mini-Marathon 10EM (Vrouwen): 1 uur en 13 minuten.
Acht van Apeldoorn 8km (Mannen): 30 minuten.
Acht van Apeldoorn 8km (Vrouwen): 34 minuten.

Of men in Startvak W mag starten heeft dus niets te maken met het hebben van een Atletiekunielicentie of met de leeftijdscategorie waarin men start. De rest van de lopers wordt over de overige startvakken verdeeld aan de hand van de opgegeven eindtijd.

Heb je je al ingeschreven en wil je naderhand toch je geschatte tijd aanpassen, stuur dan een mail naar contact@midwintermarathon.nl. Nadat de inschrijftermijn is verstreken kan er echter niets meer gewijzigd worden.

Let op: andere startvakindeling bij Asselronde (25km)

Bij de Asselronde zijn de startvakken anders ingedeeld, omdat de startstreep (alleen van deze afstand) in vak W ligt. De wedstrijdlopers staan daarom in vak A en de overige deelnemers in de vakken B en C. Kijk voor meer informatie bij Asselronde/Certificering Atletiekunie.

Het staat de organisatie vrij een deelnemer in een startvak in te delen welke afwijkt van het startvak die het gevolg zou zijn van bovengenoemde methode.

Op wat voor ondergrond loop je bij de verschillende afstanden?

Bij alle afstanden, behalve bij de marathon trail en de Asselronde, wordt het parcours op geheel geasfalteerde wegen gelopen.

Bij de marathon trail lopen de deelnemers over bospaden, mul zand en zijn er diverse heuvels. Bij de Asselronde is er een kort stuk (ongeveer 2 km) waarbij op een niet geasfalteerde weg wordt gelopen. Deze ondergrond is echter voldoende gehard en van prima kwaliteit en vormt geen belemmering bij het lopen.

Voor iedere afstand geldt er een limiet. Voor de Asselronde en de Mini-Marathon geldt dat men om 14:45 de finishlijn moet hebben gepasseerd. Om 16:30 uur sluit de tijdregistratie van de laatste afstand, de 8 km. Iedereen die ná dit tijdstip de finishlijn passeert zal niet in de einduitslag worden opgenomen.

De limiet voor de marathon trail is 5:30 uur. Uit veiligheids- en gezondheidsredenen is het van belang dat iedereen zich aan deze limiet houdt. De finish bij het Aardhuis sluit dan ook om 16.00 uur. Op de route zal bij het naderen van de Elspeter Grindweg, vlak voor het 34 km punt, een bezemwagen staan. Lopers die na 14:50 uur op dit punt aankomen, worden dringend verzocht hun trail te beëindigen en plaats te nemen in de bezemwagen. De bezemwagen brengt uitvallers terug naar de finish bij het Aardhuis.

Zijn er pacers bij de Midwinter Marathon en zo ja, op welke afstanden en welke richttijden?

Lopers van atletiekvereniging AV’34 gaan fungeren als pacer tijdens de Acht van Apeldoorn, Mini-Marathon, de Asselronde en de Marathon.

Voor de Acht van Apeldoorn (8 km) zijn de richttijden: 40 minuten, 45 minuten en 50 minuten
Voor de Mini-Marathon (10 Engelse mijlen) zijn de richttijden: 1.10, 1.20 en 1.30
Voor de Asselronde (25 km) zijn de richttijden: 1.55, 2.05 , 2.15 en 2.25

Voor de Marathon-trail (42 km) worden de richttijden later bekend gemaakt.

 

Startnummer PacerHoe zijn de pacers herkenbaar?

Ze zijn herkenbaar aan een geel shirt met daarop het woord PACER. Boven hun hoofd hangt een witte ballon, op de ballon staat de richttijd. Iedere pacer krijgt 2 startnummers, 1 op de borst en 1 op de rug. Op het startnummer komt ook de te lopen eindtijd te staan. Alle pacers hebben dezelfde kleur startnummer, oranje. Als naam komt er, naast de eindtijd, “pacer” op te staan.