Businessrun

Wil je je collega’s op een andere manier leren kennen of wil je ze sportief uitdagen? Of wil je relaties uitnodigen voor een bijzonder hardloopevenement? Doe dan mee aan de Businessrun. Je kunt met één of meerdere teams deelnemen aan de Acht van Apeldoorn (8 km) en/of de Mini-Marathon (10 Engelse mijlen = 16.093 km). Een team bestaat uit 3, 4 of 5 mannen en/of vrouwen. 

Als teamloper heb je extra faciliteiten in vergelijking met de individuele deelnemers.

Let op: er kunnen maximaal 150 teams meedoen aan de Businessrun.

 

 

Inschrijven

Wil je meedoen aan de Businessrun? Schrijf je bedrijf dan snel in. Op 14 oktober om 20.00 uur start de inschrijving. Er kunnen maximaal 75 teams voor de 8km en 75 teams voor de Mini-Marathon meedoen.

De inschrijfkosten voor een team zijn € 250,-. Je ontvangt de factuur na het evenement. Na inschrijving reserveren wij per team 5 startnummers voor je. Uiteraard kun je meerdere teams (voor beide afstanden) inschrijven.

Je hoeft de deelnemers van jouw team(s) niet direct op te geven. Je kunt tot uiterlijk 9 januari 2023, 23.59 uur de deelnemers van je team opgeven of aanpassen.

Route, hoogteprofiel en parcoursfilm

Bij de Businessrun kun je per team kiezen uit de Acht van Apeldoorn of de Mini-Marathon.

Wil je de route, het hoogteprofiel en een (highspeed) parcoursfilm van deze afstanden bekijken? Klik dan op onderstaande links.

Centraal Beheer Acht van Apeldoorn of

Decathlon Mini-Marathon.

Kleedruimte

Deelnemers aan de Businessrun kunnen hun tas met kleding in de Businessrunruimte (Altioszaal) in Orpheus achterlaten.

Wil je gebruikmaken van een kleedgelegenheid met douches dan kun je bij de volgende gymzalen terecht.

– Gymzaal aan de Burglaan 44/Bosweg, de hele sportzaal is beschikbaar voor omkleden, douches aanwezig.

– Gymzaal aan de Heuvellaan 1, de gehele sportzaal is beschikbaar. Er zijn douches aanwezig.

De kleedruimten bevinden zich op korte afstand van start/finish en Orpheus. Op deze kaart staan de kleedruimten aangegeven.

Verversingsposten en medische begeleiding

In de Businessrunruimte (Altioszaal) in Orpheus kun je koffie, thee, frisdrank en krentenwegge krijgen. Na afloop kun je hier ook terecht en dan staat er ook een kop erwtensoep met roggebrood voor je klaar.

Acht van Apeldoorn: Op het 4,3 kilometerpunt is een verversingspost met water en sportdrank.

Mini-Marathon: Er zijn drie verversingsposten onderweg: bij 4.3 km,  10.2 km en  14.3 km (water, sportdrank, thee en fruit).

Na de finish kun je ook sportdrank en water krijgen.

Medische verzorging

Bij start en finish en op het parcours is medische begeleiding aanwezig. Bij de verversingsposten onderweg zijn ook Rode Kruisposten.

Na afloop zijn er masseurs aanwezig in de Businessrunruimte

BELANGRIJK! Vul te zijner tijd de gegevens op de achterkant van je startnummer in zodat we bij een noodsituatie altijd weten met wie we te maken hebben.

Deelnemende bedrijven/teams

In dit overzicht zie je welke teams tot nu toe hebben ingeschreven. Deze lijst wordt eenmaal per week vernieuwd.

Enkele belangrijke spelregels

  • Een team bestaat uit 3 tot 5 dames en/of heren die dezelfde afstand lopen.
  • Alle deelnemers aan de Businessrun starten in vak B. De Businessrun is een competitie tussen teams en daarom moeten alle lopers in hetzelfde vak starten. Er worden geen uitzonderingen gemaakt voor snelle Businessrun-lopers die – bij een individuele inschrijving-  in startvak W of A zouden mogen starten.
  • De som van de tijden van de drie snelste lopers per team bepaalt de plaats in dat klassement. Het team met de laagste tijd wint.
  • De tijdwaarneming geschiedt d.m.v. de chip die in het startnummer is geïntegreerd.
  • De uitslag van de Businessrun wordt vastgelegd in een apart klassement voor beide afstanden. De nummers 1, 2 en 3 per afstand worden gehuldigd in de Altioszaal in Schouwburg en Congrescentrum Orpheus.
  • De uitslagen staan binnen enkele uren na de Businessrun op deze website. Door de QR-code op je startnummer te scannen weet je snel je eigen eindtijd.

Wat bieden wij de deelnemers aan de Businessrun

  • 5 Startnummers (met chip) per aangemeld team
  • Ontvangst voor en na jouw afstand in een aparte Businessrunruimte (Altioszaal) in Schouwburg Orpheus. Hier kunnen de teams zich voor de start en en na afloop van de loop verzamelen. Hier is voor Businessrunners ook gratis koffie, thee, frisdrank met krentenwegge en na afloop de overheerlijke erwtensoep van de chef kok van Orpheus verkrijgbaar.
  • In of nabij de Altioszaal zijn na afloop masseurs aanwezig
  • Businessrunners starten in startvak B van de 8 km en 10 Engelse mijl
  • Voor alle gefinishte teamleden een medaille voor de gelopen afstand
  • Gratis gravering medaille voor alle gefinishte teamleden
  • Gratis groepsfoto van het team. De foto wordt gemaakt in Schouwburg Orpheus
  • Een officiële huldiging van de eerste drie teams van de Mini-Marathon om 13.30 uur en van de Acht van Apeldoorn om 15.45 uur in de Altioszaal
  • En verder heb je uiteraard alle faciliteiten die de individuele lopers ook krijgen.

Houd er rekening mee dat het ongeveer 400 meter lopen is van schouwburg Orpheus naar de startvak B op de Loolaan. Ga dus op tijd naar de start!

Veelgestelde vragen

Tot wanneer kan er worden ingeschreven?

De inschrijving sluit op 9 januari 2023 om 23:59 uur *). Als je voor dit tijdstip inschrijft dan krijg je je startnummer en verdere informatie thuisgestuurd. 

Wij hanteren géén wachtlijst voor lopers die te laat zijn met inschrijven. Het heeft dus ook geen zin ons hierover een email te sturen.

*) Indien een afstand het maximale aantal inschrijvingen heeft bereikt zal de inschrijving voor die afstand worden gesloten. Dat kan dus eerder zijn dan de genoemde datum. Kijk voor meer informatie op de desbetreffende afstandspagina bij “inschrijven”.

Kan ik het startnummer overdragen aan iemand anders?

Het startnummer van een team van de Businessrun kan worden overdragen aan iemand anders. Neem daarvoor contact op met de contactpersoon binnen jouw bedrijf of instelling. Hij of zij kan dit regelen.

Mag ik in een ander startvak starten?

Alle deelnemers aan de Businessrun starten in vak B. De Businessrun is een competitie tussen teams en daarom moeten alle lopers in hetzelfde vak starten. Er worden geen uitzonderingen gemaakt voor snelle Businessrun-lopers die – bij een individuele inschrijving- in startvak W of A zouden mogen starten.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Er is de mogelijkheid om te betalen met iDeal, Bancontact (voor de Belgen) en met Creditcard (Visa en Mastercard).

Mocht je met iDeal betalen, dan kan het voorkomen dat er tijdens de betalingsprocedure een storing optreedt. Meestal is dat een iDeal-storing. Soms verschijnt er de boodschap dat de betaling mislukt is. Mocht er een storing optreden, ga niet direct weer inschrijven. Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen pagina.

Gerelateerd

Centraal Beheer Night Run
4 km

Centraal Beheer Night Run

Het maximum aantal deelnemers op deze afstand is al bereikt, inschrijven is dus niet meer mogelijk. Op vrijdagavond 3 februari kun je meedoen aan de Centraal Beheer Night Run, een…

Meer over Centraal Beheer Night Run
Kroondomein Het Loo Marathon
42 km

Kroondomein Het Loo Marathon

Het maximum aantal deelnemers op deze afstand is al bereikt, inschrijven is dus niet meer mogelijk. Een unieke belevenis, een unieke kans! Op zaterdag 4 februari 2023 wordt voor de…

Meer over Kroondomein Het Loo Marathon
Centraal Beheer Acht van Apeldoorn
8 km

Centraal Beheer Acht van Apeldoorn

De Acht van Apeldoorn kent een heuvelachtige route over brede wegen door de groene wijk Berg en Bos. De route is gelijk aan de eerste vier en de laatste vier…

Meer over Centraal Beheer Acht van Apeldoorn