HANOS Businessrun
Wil je je collega’s op een andere manier leren kennen of wil je ze sportief uitdagen? Of wil je relaties uitnodigen voor een bijzonder hardloopevenement? Doe dan mee aan de HANOS Businessrun. Je kunt met één of meerdere teams deelnemen aan de Acht van Apeldoorn (8 km) en/of de Mini-Marathon (10 Engelse mijlen = 16.093 km). Een team bestaat uit 3, 4 of 5 mannen en/of vrouwen.
Als teamloper heb je extra faciliteiten in vergelijking met de individuele deelnemers.
Je kunt vanaf 14 oktober 20.00 uur inschrijven. Dat kan alleen online. De inschrijving sluit op zondag 5 januari om 23.59 uur.
Inschrijven
Wil je meedoen aan de Businessrun? Schrijf je bedrijf dan snel in. Op 14 oktober om 20.00 uur start de inschrijving.
De inschrijfkosten voor een team zijn € 275,-. Je ontvangt de factuur na het evenement. Na inschrijving reserveren wij per team 5 startnummers voor je. Uiteraard kun je meerdere teams (voor beide afstanden) inschrijven.
Je hoeft de deelnemers van jouw team(s) niet direct op te geven. Je kunt tot uiterlijk 5 januari 23.59 uur de deelnemers van je team opgeven of aanpassen.
Route, hoogteprofiel en parcoursfilm
Bij de Businessrun kun je per team kiezen uit de Acht van Apeldoorn of de Mini-Marathon.
Wil je de route, het hoogteprofiel en een (highspeed) parcoursfilm van deze afstanden bekijken? Klik dan op onderstaande links.
Kleedruimte
Deelnemers aan de Businessrun kunnen hun tas met kleding in de Businessrunruimte (Altioszaal) in Orpheus achterlaten.
Wil je gebruikmaken van een kleedgelegenheid met douches dan kun je bij de volgende gymzalen terecht.
– Gymzaal aan de Burglaan 44/Bosweg, de hele sportzaal is beschikbaar voor omkleden, douches aanwezig.
– Gymzaal aan de Heuvellaan 1, de gehele sportzaal is beschikbaar. Er zijn douches aanwezig.
De kleedruimten bevinden zich op korte afstand van start/finish en Orpheus. Op deze kaart staan de kleedruimten aangegeven.
Verversingsposten en medische begeleiding
In de Businessrunruimte (Altioszaal) in Orpheus kun je koffie, thee, frisdrank en krentenwegge krijgen. Na afloop kun je hier ook terecht en dan staat er ook een kop erwtensoep met roggebrood voor je klaar.
Acht van Apeldoorn: Op het 4,3 kilometerpunt is een verversingspost met water en sportdrank.
Mini-Marathon: Er zijn drie verversingsposten onderweg: bij 4.3 km, 10.2 km en 14.3 km (water, sportdrank, thee en fruit).
Na de finish kun je ook sportdrank en water krijgen.
Medische verzorging
Bij start en finish en op het parcours is medische begeleiding aanwezig. Bij de verversingsposten onderweg zijn ook Rode Kruisposten.
Na afloop zijn er masseurs aanwezig in de Businessrunruimte
BELANGRIJK! Vul te zijner tijd de gegevens op de achterkant van je startnummer in zodat we bij een noodsituatie altijd weten met wie we te maken hebben.
Deelnemende bedrijven/teams
In dit overzicht zie je welke teams zich hadden ingeschreven voor de Businessrun 2024. Zodra de eerste inschrijvingen voor de komende editie binnen zijn (vanaf 14 oktober 20.00 uur) houden we wekelijks een nieuw overzicht bij.
Enkele belangrijke spelregels
- Een team bestaat uit 3 tot 5 lopers die dezelfde afstand lopen.
- Alle deelnemers aan de Businessrun starten in vak B. De Businessrun is een competitie tussen teams en daarom moeten alle lopers in hetzelfde vak starten. Er worden geen uitzonderingen gemaakt voor snelle Businessrun-lopers die – bij een individuele inschrijving- in startvak W of A zouden mogen starten.
- De som van de tijden van de drie snelste lopers per team bepaalt de plaats in dat klassement. Het team met de snelste tijd wint.
- De tijdwaarneming geschiedt d.m.v. de chip die in het startnummer is geïntegreerd.
- De uitslag van de Businessrun wordt vastgelegd in een apart klassement voor beide afstanden. De nummers 1, 2 en 3 per afstand worden gehuldigd in de Altioszaal in Schouwburg en Congrescentrum Orpheus.
- De uitslagen staan meteen op deze website. Ook door de QR-code op je startnummer te scannen weet je snel je eigen eindtijd.
Wat bieden wij de deelnemers aan de HANOS Businessrun
- 5 Startnummers (met chip) per aangemeld team
- Ontvangst voor en na jouw afstand in een aparte Businessrunruimte (Altioszaal) in Schouwburg Orpheus. Hier kunnen de teams zich voor de start en en na afloop van de loop verzamelen. Hier is voor Businessrunners ook gratis koffie, thee, frisdrank met krentenwegge en na afloop de overheerlijke erwtensoep van de chef kok van Orpheus verkrijgbaar.
- In of nabij de Altioszaal zijn na afloop masseurs aanwezig
- Businessrunners starten in startvak B van de 8 km en 10 Engelse mijl
- Voor alle gefinishte teamleden een medaille voor de gelopen afstand
- Gratis gravering medaille voor alle gefinishte teamleden
- Gratis groepsfoto van het team. De foto wordt gemaakt in Schouwburg Orpheus
- Een officiële huldiging van de eerste drie teams van de Mini-Marathon om 13.30 uur en van de Acht van Apeldoorn om 15.45 uur in de Altioszaal
- En verder heb je uiteraard alle faciliteiten die de individuele lopers ook krijgen.
Houd er rekening mee dat het ongeveer 400 meter lopen is van schouwburg Orpheus naar de startvak B op de Loolaan. Ga dus op tijd naar de start!
Samen trainen voor de Midwinter Marathon?
Doe mee met je collega’s en bereid je samen voor op de Midwinter Marathon!
De Atletiekunie en het Loop Expertisecentrum Apeldoorn bieden bedrijven de kans om deel te nemen aan een gezamenlijk trainingsprogramma. Onder begeleiding van professionele, gecertificeerde hardlooptrainers leer je samen met je collega’s op een verantwoorde manier hardlopen.
“Samen van start tot finish!”
Klaar voor de start?
Op 7 november, direct na de herfstvakantie, gaat het trainingsprogramma officieel van start. Tijdens de kick-off bijeenkomst op de atletiekbaan van AV’34 in Apeldoorn maak je kennis met de trainers en begint het programma.
Samen trainen voor de Midwinter Marathon
Stropdas af, sportschoenen aan! Je traint samen met collega’s en andere deelnemers in een motiverende omgeving. Met 12 hardlooptrainingen bereiden we je optimaal voor op de Midwinter Marathon (keuze uit 8 km of 10 Engelse Mijl). De trainingen vinden elke donderdag plaats van 7 november tot en met 30 januari, met uitzondering van de schoolvakanties. Ze starten om 17:00 uur en duren ongeveer 75 minuten.
Themabijeenkomsten
Naast de reguliere trainingen zijn er drie extra themabijeenkomsten op 28 november, 12 december, en 23 januari. Deze avonden, die ook om 17:00 uur beginnen, staan in het teken van onderwerpen zoals hardloopvoeding, blessurepreventie en mentale voorbereiding. Na de bijeenkomst volgt er nog een korte training.
Trainingsschema’s voor ieder niveau
Onze trainers houden rekening met je persoonlijke niveau en ervaring. We hebben trainingsschema’s op drie niveaus, zodat iedereen kan meedoen. Of je nu een beginner bent of al een ervaren loper, we zorgen ervoor dat het programma past bij jouw doelstellingen.
Kosten en deelname
De kosten voor deelname zijn €650 per team van 5 personen (excl. BTW). Dit is exclusief de inschrijving voor de startbewijzen van de Midwinter Marathon. Als extraatje wordt onder de deelnemende teams kaarten verloot voor het EK Indoor Atletiek, en doneren we €50 per team aan het goede doel De Klup Apeldoorn.
Interesse?
Wil je meer informatie of direct inschrijven? Mail naar bedrijven@atletiekunie.nl.
Veelgestelde vragen
Tot wanneer kan er worden ingeschreven?
Kijk hier wanneer de inschrijving sluit. Als je voor dit tijdstip inschrijft dan krijg je je startnummer en verdere informatie thuisgestuurd.
Wij hanteren géén wachtlijst voor lopers die te laat zijn met inschrijven. Het heeft dus ook geen zin ons hierover een email te sturen.
*) Indien een afstand het maximale aantal inschrijvingen heeft bereikt zal de inschrijving voor die afstand worden gesloten. Dat kan dus eerder zijn dan de genoemde datum. Kijk voor meer informatie op de desbetreffende afstandspagina bij “inschrijven”.
Kan ik het startnummer overdragen aan iemand anders?
Het startnummer van een team van de Businessrun kan worden overdragen aan iemand anders. Neem daarvoor contact op met de contactpersoon binnen jouw bedrijf of instelling. Hij of zij kan dit regelen.
Mag ik in een ander startvak starten?
Alle deelnemers aan de Businessrun starten in vak B. De Businessrun is een competitie tussen teams en daarom moeten alle lopers in hetzelfde vak starten. Er worden geen uitzonderingen gemaakt voor snelle Businessrun-lopers die – bij een individuele inschrijving- in startvak W of A zouden mogen starten.
Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen pagina.