Asselronde

Asselronde

Bossen, heidevelden, heuvels……..je komt het allemaal tegen bij de Asselronde. Niet voor niets staat het gecertificeerde parcours van de Asselronde (exact 25 km) bekend als een van de mooiste van Nederland. Je loopt door de prachtige bosrijke omgeving van Apeldoorn en Hoog Soeren en over de uitgestrekte heidevelden bij Assel. De start en finish is op de ‘koninklijke’ Loolaan.

De Asselronde is voor velen dé ideale voorbereiding op een marathon later in het jaar! 

Inschrijven

Er kunnen maximaal 3.000 deelnemers meedoen aan de Asselronde dus schrijf je snel in! Op 5 januari 2020, 23.59 uur sluit de inschrijving. De inschrijving sluit eerder zodra het maximum aantal is ingeschreven. Na-inschrijving is niet mogelijk. De deelname aan de Asselronde  kost 26 euro.

Schrijf je dus snel in!

Routekaart, hoogteprofiel en parcoursfilm

Klik hier voor een routekaart. (pdf)

Het hoogteprofiel (klik op het kaartje voor een vergroting).

 

 

Klik hier voor een (highspeed) percoursfilm van de Asselronde.

Kleedruimten

Je kunt gebruikmaken van de volgende kleedruimten:
– Schouwburg Orpheus, géén douches aanwezig.

– Gymzaal aan de Burglaan 44/Bosweg, de hele sportzaal is beschikbaar voor omkleden, douches aanwezig.

– Gymzaal aan de Heuvellaan 1, de gehele sportzaal is beschikbaar. Er zijn douches aanwezig.

De kleedruimten bevinden zich op korte afstand van de start/finish.

Op deze kaart staan de kleedruimten aangegeven.

 

Verversingsposten en medische verzorging

Er zijn vier verversingsposten onderweg, bij 5.5 km, 10.1 km, 15 km en 20.3 km (water, sportdrank, thee en fruit). Aan de finish is sportdrank en thee.

Bij start en finish en op het parcours is medische begeleiding aanwezig. Bij de verversingsposten onderweg is ook een Rode Kruispost.

BELANGRIJK! Vul te zijner tijd de gegevens op de achterkant van je startnummer in zodat we bij een noodsituatie altijd weten met wie we te maken hebben.

Startvakken

Let op: andere indeling startvakken bij Asselronde

Je dient bij inschrijving een verwachte eindtijd op te geven. Op basis hiervan wordt je ingedeeld in een bepaald startvak (A, B of C) Deze letter vindt je dan op je startnummer. Bij de ingangen van de startvakken vindt controle plaats of je in het juiste vak staat.

Voor de Asselronde geldt ten opzichte van de overige afstanden een andere startvakindeling. Omdat de afstand exact 25 km moet zijn, ligt de startlijn van de Asselronde iets naar achteren in vergelijking met de andere starts. De start van de Asselronde ligt daarom in vak W. De deelnemers worden verdeeld – op basis van hun verwachte eindtijd – over de vakken A (wedstrijdlopers), B en C.

Tijdslimiet en uitslagen

Indien je de Asselronde binnen 3 uur (na het startschot om 11.45 uur) aflegt, wordt je opgenomen in de uitslag. Kom je echter na 14.45 uur bij de kruising Amersfoortseweg/Loolaan (zo´n 500 meter voor de finish) dan kun je niet meer finishen. Je wordt ter plekke van het parcours afgeleid en moet dan achter de dranghekken je weg vervolgen richting finish. De Loolaan moet namelijk vanaf 14.45 uur worden vrijgemaakt voor de start van de Acht van Apeldoorn. De afstand met het grootste aantal deelnemers.

Binnen enkele uren na de wedstrijd staan de uitslagen op onze website.

Medaille, prijzen en huldiging

Iedereen die de Asselronde uitloopt, ontvangt de speciale Midwinter Marathon medaille. Bij inschrijving kun je aangeven of je de medaille wilt laten graveren met je eindtijd. Dit kun je ook nog na de loop beslissen. De graveerstand vind je in Orpheus.

De eerste 15 dames en heren ontvangen een prijs. De nummers 1, 2 en 3 (dames en heren) worden kort na de finish gehuldigd.

Aftermagazine

In de week na het “Midwinter-weekend” ontvang je een aftermagazine met je persoonlijke finishfoto en foto’s en video’s van alle afstanden. Je kunt dan nog een keer nagenieten.

Apeldoorns kampioenschap 25 km

Speciaal voor alle inwoners van Apeldoorn en leden van Apeldoornse atletiekverenigingen is er ook dit jaar het RUNX Apeldoorns kampioenschap over 25 km.

RUNX Apeldoorn stelt waardebonnen beschikbaar voor de eerste drie dames en heren (€ 100, € 75 en € 50). Doordat deelnemers bij inschrijven aangeven of zij in Apeldoorn wonen, of dat zij lid zijn van een Apeldoornse atletiekvereniging kan de organisatie de uiteindelijke winnaars trekken. De winnaars worden via onze website en sociale media bekendgemaakt.

Veelgestelde vragen

Kan ik op de dag zelf nog inschrijven?

Na-inschrijving is niet mogelijk. Dat geldt voor alle afstanden van ons evenement. Je kunt alleen online inschrijven. Kijk voor meer informatie op de desbetreffende afstandenpagina bij “inschrijven”.

 

Zijn er ook pacers (hazen) die we kunnen volgen?

Lopers van atletiekvereniging AV’34 gaan fungeren als pacer tijdens de Kroondomein Het Loo Marathon, de Mini-Marathon, de Asselronde en de Acht van Apeldoorn.

Bij de Marathon-trail (42 km) zijn de richttijden: 3.30, 4.00, 4.30, 5.00 en 5.30 uur.

Bij de Mini-Marathon (10 Engelse mijlen) zijn de richttijden: 1.10, 1.20 en 1.30.

Bij de Asselronde (25 km) zijn de richttijden: 1.55, 2.05 , 2.15 en 2.25.

Bij de Acht van Apeldoorn (8 km) zijn de richttijden: o.48, 0.56, 1.04.

Hoe zijn de pacers herkenbaar?

Ze zijn herkenbaar aan een geel shirt met daarop het woord PACER. Boven hun hoofd hangt een witte ballon, op de ballon staat de richttijd. Iedere pacer heeft 2 startnummers, 1 op de borst en 1 op de rug. Op het startnummer komt ook de te lopen eindtijd te staan. Alle pacers hebben dezelfde kleur startnummer, oranje. Als naam komt er, naast de eindtijd, “pacer” op te staan.

Hoe kom ik aan mijn startnummer?

Woon je in Nederland en heb je uiterlijk op de dag van de sluiting van de inschrijving ingeschreven en betaald dan krijg je je startnummer thuisgestuurd.


Verzending van de startnummers

Alle startnummers worden door een extern bedrijf geproduceerd en verzonden. En allemaal tegelijk, de datum van inschrijving heeft hier geen invloed op. Na de sluitingsdatum van de inschrijving heeft het doorgeven van een verhuizing ook geen invloed meer op de adressering. Geef dus tijdig het nieuwe adres door!

Heb je ingeschreven en betaald en heb je na de postbezorging op 29 januari nog geen startnummer, neem dan contact met ons op.

Buitenland

Woon je in het buitenland dan kun je je startnummer op de zondag van de Midwinter Marathon afhalen in Schouwburg en Congrescentrum Orpheus op vertoon van de bevestigingsmail.  Ook mensen, woonachtig in Nederland, die nog niet betaald hebben kunnen daar hun startnummer afhalen nadat ze het inschrijfgeld betaald hebben (contant, er is geen PIN apparaat).

Hoe kom ik op zondag bij schouwburg en congrescentrum Orpheus?

Klik hier voor alle informatie over de bereikbaarheid op zondag.

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen pagina.

Gerelateerd

Centraal Beheer Night Run
4 km

Centraal Beheer Night Run

INSCHRIJVEN VOOR DE NIGHT RUN IS NIET MEER MOGELIJK, HET MAXIMUM AANTAL DEELNEMERS IS BEREIKT! Op vrijdagavond 31 januari kun je meedoen aan de 1ste Centraal Beheer Night Run, een…

Meer over Centraal Beheer Night Run
Kroondomein Het Loo Marathon
42 km

Kroondomein Het Loo Marathon

INSCHRIJVEN VOOR DE TRAIL IS NIET MEER MOGELIJK, HET MAXIMUM AANTAL DEELNEMERS IS BEREIKT! Een unieke belevenis, een unieke kans! Op zaterdag 1 februari 2020 wordt voor de vierde keer…

Meer over Kroondomein Het Loo Marathon
Centraal Beheer Acht van Apeldoorn
8 km

Centraal Beheer Acht van Apeldoorn

  De Acht van Apeldoorn kent een heuvelachtige route over brede wegen door de groene wijk Berg en Bos. De route is gelijk aan de eerste vier en de laatste…

Meer over Centraal Beheer Acht van Apeldoorn